Ancestors Legacy

Sistem Gereksinimleri

MİNİMUM:
64-bit işlemci ve işletim sistemi gerektirir
İşletim Sistemi: Windows® 7 (Service Pack 1) , Windows 8.1 and Windows 10 – (64-bit only).
İşlemci: 2.6 GHz Intel® Core™ i5-750 or 3.2 GHz AMD Phenom™ II X4 955
Bellek: 4 GB RAM
Ekran Kartı: NVIDIA GeForce GTX 460 or AMD Radeon HD5850 (1 GB VRAM)
DirectX: Sürüm 11
Ağ: Genişbant İnternet bağlantısı
Depolama: 18 GB kullanılabilir alan

Oyun Hakkında

Take command of your army as you storm through medieval Europe in an extensive series of campaigns. Choosing one of the four available nations – Viking, Anglo-Saxon, German, Slav – you will be tasked with more than just conquering, raiding and pillaging enemy camps, villages and towns. Only by utilizing the full range of available tactical options, taking strategic advantage of the environment, and managing your temporary bases and settlements, will you emerge victorious.

Ancestors Legacy is a historically accurate real-time strategy game influenced by historical events in the Middle Ages. The game combines resource management and base building with large-scale, squad-based battles across vast battlefields, all rendered in great detail thanks to the Unreal Engine 4 tech. Experience medieval bloodshed like never before, thanks to the cinematic action camera that puts you right in the middle of the battle at the press of a button.

Features
4 playable nations in an extensive single player campaign inspired by historical events
Advanced tactical options combining the use of terrain, experience and morale
Cinematic battle camera view puts you right in the center of the action
Outstanding visual fidelity powered by Unreal Engine 4
Intense multiplayer battles
Streamlined resource management and village construction
Precise controls with native gamepad support

Yorumlar

Ancestors Legacy, çok ama çok fazla üzerinde polemik oluşan Hatred adlı oyuna imza atan Destructive Creations tarafından geliştirildi. Stüdyonun 3. oyunu ve sanırım ilk iki oyun sonrası normal bir yapım olarak stüdyoyu halka kazandıracak… Ancestors Legacy, manga tabanlı bir gerçek zamanlı strateji oyunu. Gerçek tarihi konu ediniyor ve Orta Çağ’da geçiyor. Şimdilik oyunda 4 farklı topluluk var. Vikingler, Anglosaksonlar, Slavlar ve Cermenler. Manga tabanlı cümlemi biraz daha açayım. Oyun RTS diye hemen aklınıza Age of Empires türü oynanış dinamikleri gelmesin. Karşımızda daha çok Company of Heroes dinamiklerini andıran bir oyun var. Yani inşa ve genişlemeden ziyade mangalardan oluşan birimlerinizle düşmanı alt etmeye çalışıyorsunuz.

Oyunda 4 topluluğun olduğunu söylemiştim. İşte bu toplulukların Orta Çağ’ın çeşitli dönemlerinde, çeşitli mensupları tarafından gerçekleştirilen savaşlar, mücadeleler senaryo olarak bize sunulmuş. Yani dört senaryomuz var ve senaryolar da kendi içerisinde 5 bölüm içeriyor. Geliştirici ekibe ben sürekli Türkler’i de ekleyin diye spam yapıp durdum. Olabilir, söz veremiyoruz dediler, başka yerde de oyun çıksın sonrası için planlar mevcut diyerek yeni topluluklara kapı açtıklarını gördüm. Ama çıkışta karşınızda toplam 20 senaryo olacak. Senaryolar ırkların dinamikleri ve karşısındaki düşmanın mensup olduğu topluluğa göre ayrı bir zorluk seviyesi taşıdığı gibi standarat olarak siz de bir zorluk seviyesi seçebiliyorsunuz. Ben Viking ve Slav senaryolarını bitirdim. Viking senaryosunda akıp giderken, Slav senaryosunda zorlandığımı belirtmek istiyorum. Sebebi senaryonun zorluğundan değil ordunun yapısından, bariz Slavlar güçsüz. Denge sorunları çözülecek sorunlar, umarım çözerler.

Gerçek zamanlı strateji oyunlarına yeni bir soluk getiren Ancestors Legacy, üs yönetiminde kolaylıklar sağlamış oyunculara. Senaryo olsun, multiplayer ya da rastgele yapay zekaya karşı oynanan bir oyun olsun, ana üs binanız kurulu olarak oyuna başlıyorsunuz. İşçi sınıfını yapay zeka kontrol ediyor, bize sadece inşat emri vermek, bölge ele geçirmek ve savaşçı mangaları yönetmek kalıyor. Kereste, yemek ve demir olmak üzere üç kaynağımız var. Bu kaynaklar sabit bir artış gösteriyor. Daha güçlenmek, teknoloji atlamak için çevre yerleşkeleri ele geçirerek kaynak artışını hızlandırmalı, birim ürettikçe artan giderleri olumsuz yönde seyretmesini engelleyerek olumlu yöne meylettirmelisiniz. Ancak bu sayede rakiplerinize üstünlük sağlayabilirsiniz. Oyunu en kilit kaynağı kereste, ancak siz ben yemek değil de keresteye yükleneyim diyemiyorsunuz işte. Gerek ana üs gerek yan yerleşkeler ele geçirilince kereste üretim emri verdikten sonra yapay zeka belli bir oranda size kereste sağlıyor. Yani kaynaklarınızı önce neye harcayacağınıza ve yine kaynaklar birikene kadar bu kararınızla düşmana karşı direnebilecek misiniz, iyi düşünerek adım atmanız lazım.

Hemen örnekle izah edeyim. Sizin için son derece kilit bir köy ele geçirdiniz. Birim mi üretecek ya da ele geçirdiğiniz köye okçu kulesi mi dikeceksiniz? Kule dikeyim, var olan birim yeter, var olanları şuraya kaydırırım dediniz. Düşman ana orduları ile köye, sizin var olan birliklerinizi de oyalamak için ikinci noktadan saldırıya geçti. Siz yetişene kadar net köy düşecek çünkü binaların iki dereceli can barı var. Bir yanma değeri, iki yıkıntı değeri. Siz yetişene kadar köy yanıp tutuşmuş akabinde harabeye dönerek düşman tarafından ele geçirilmiş oluyor. Oyalama konusu da çok güzel, düşmanla bir kere sıcak temasa giren savaşçılarınızı geri çekemiyorsunuz. Ya ricat yapacak kaçacaksınız ya da savaşmaya devam. Gerçekten saniyeler ile dengeler değişiyor. Sırf bu yüzden ben bir sürü mangam varken yetişemedim diye senaryoda 1-2 istilacı birime ana üssümü teslim ettim ve aynı bölümü yeniden oynadım.

Oyunda beni mest eden mangalar birbirine girdiğinde, savaşçılarımız sıcak temas sağladığında ortaya çıkan görüntüler. Eğer çooook zor bir mücadele değilse hemen bir birim seçip fare silindiri ile kamerayı savaşa odaklıyorum. Kullanıcı arayüzü silinerek kamera sinematik moda geçiyor. Bu özellik Total War serilerinde varlık göstermiş ve çok beğenilmişti. Ancestors Legacy de bazı dinamikleriyle de Total War’u andırıyor diyebiliriz yani. Savaşın acımasız yanını gayet net görüyorsunuz bu oyunda. Hiç böyle bir RTS ile daha önce karşılaşmamıştım. Varsa bilgilendirin gerçekten. Fatality, kan, savaş naraları… Ölen askerler oyun bitene kadar da orada yatmaya devam ediyorlar… Oyunun grafikleri de animasyonları da başarılı. Unreal Engine’in kaliteli bir motor olduğunu çok iyi anlayacaksınız. Geliştiriciler savaşlara ve animasyonlara çok özenmişler. Mancınık iten birimin ayak bileğinden aşağısında, baya ayağında 3 polygon var. Eğilip bükülüyor.

Hani yabancılar der ya “you had one job” aynen öyle, sadece bir işimiz var aslında, o da savaşmak. Savaşta da detaylı yönetim şart. Mangalarınızınızın zırhlarını güçlendiriyor, savaştıkça seviye atlayıp üçe ayrılan uzmanlık alanlarından birini seçiyorsunuz. Düşmanla kafa kafaya savaşırken onlara yandan ya da arkadan şok saldırı yapacak bir biriminizi sonradan savaş sokuyor ve üstünlük kuruyorsunuz. Sayınız az olsa da güzel manevralar ile düşman birimini ricata zorlayabilirsiniz. Hazır burada bir uyarı düşeyim, okçularınız kendi askerlerinizi de vurabiliyor, aman dikkat! Manevraların yanı sıra bu şimdilik oyunda var olan dört topluluğun ordu yapısı da farklı. Mesela Slavlar’da atlı okçu var, Cermenler’de sadece süvari var. Vikingler’de de süvari var ama manga değil gayet iki tane atlı… Farklılıklar mevcut yani, yine ırklara özgü birimlerin kimilerinde özel yetenekler de var. Mesela Cermenlerin ilk üretilebilen kalkansız falchion kullanan birimleri, düşman mangasına direkt ricat yaptırma özelliğine sahip. Ya da yine Cermen süvarileri düşman piyadelerinin moralini düşüren bir başka özellikle karşımıza çıkıyor… İşte savaşırken A birimi B noktasındaki C düşmanına saldır diye tıkladım, gerisini kodlar halleder demek yok. Gayet yöneteceksiniz, kamerayı saniye olsa dahi başka yere hareket ettirdiğinizde ve geri döndüğünüzde iş işten geçmiş olabilir…


Oyunda dinamik grafikler ve sizi daima bulunduğunuz savaşın içerisinde tutacak bir seslendirme mevcut. Kontrol ettiğiniz karakterlerin görüş açısından savaşın içinde olmak da ayrı bir zevk sunuyor.



Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir