Middle-earth™: Shadow of War™

Sistem Gereksinimleri

MİNİMUM:
64-bit işlemci ve işletim sistemi gerektirir
İşletim Sistemi: Windows 7 SP1 with Platform Update
İşlemci: AMD FX-4350, 4.2 GHz / Intel Core i5-2300, 2.80 GHz
Bellek: 6 GB RAM
Ekran Kartı: AMD HD 7870, 2 GB / NVIDIA GTX 660, 2 GB
DirectX: Sürüm 11
Ağ: Genişbant İnternet bağlantısı
Depolama: 70 GB kullanılabilir alan

Oyun Hakkında

Ordunuzu oluşturmak, Kaleleri fethetmek ve Mordor’u içeriden ele geçirmek için düşman hatlarını yarın. Ödüllü Nemesis Sisteminin her düşman ve takipçisiyle nasıl eşsiz kişisel hikayeler ürettiğini görün ve Karanlık Lord Sauron ile Ringwraith’lerinin gücünü bu yeni ve destansı Orta Dünya hikayesinde yenin.

Middle-earth™: Shadow of War™ Genişlemesinde hiçbir şey unutulmayacak.

Yorumlar

Oyunu baya bir oynadım, yapılacak her aktiviteyi tamamladım, her şeyi topladım. Şimdi gerçek sonu görmek için grind yapma kısmındayım. Oyunda kasaları almak zorunda değilsiniz evet ama alsanız hayatınız oldukça kolaylaşıyor ve saatlerce süren anlamsız grind yapmak zorunda kalmıyorsunuz. Oyun da şöyle bir durum var orclarınızı dövüşlere yollayarak seviye atlatabiliyorsunuz. Ya da elinizde 20 level orc mu var gönderin en iyilerin dövüştüğü, dövüş alanına ölünce gidin yeni yüksek seviye orc’u alın. Böyle deyince basit geldiğine eminim ama basit değil. Kendi seviyenizin üstüne olan orcları alamıyorsunuz ve ele geçirdiğiniz orclar sizin seviyeniz üstüne çıkamıyor. Bu demek oluyor ki daha güçlü orc almak için kendi seviyenizi yükseltmeniz lazım ve bu çok uzun bir uğraş. Hikaye görevleri dışında yaptığınız aktivitelerden kaptanları öldürmek gibi çok az xp puanı alıyorsunuz.

Size şöyle anlatayım;

Her şeyi topladım, yan görevleri yaptım 45 level’e geldim. Aşağı yukarı 46 level’e çıkmam 1.30 saatimi aldı diyebilirim. Çünkü yapacak tek aktivite nemesis görevleri kalıyor ve bunlar da oldukça az xp puanı veriyor. Ben bu fırsatı kaçırdım artık yapacak görev kalmadı fakat oyunun başında olan ya da her görevi yapmamış arkadaşlara tavsiyem oyun size satın alın diye 2 gold lootbox veriyor. Bunlardan çıkan boost’ları kullanın ve direk görevlere koşun. Güçlü orc ne işe yarıyor derseniz. Oyunun son kısmında Sauron sizden ele geçirdiğiniz kaleleri almaya çalışıyor. İlk başta 30-40 level orclar ile saldırıyor daha sonra bu 50-60’lara kadar çıkıyor. Dediğim gibi ben sırf konuyu takip etmedim her şeyi yaptım 45 level’e anca ulaştım. Level atlamanın da ortada ana görev kalmayınca zor olduğunu anlatmıştım. Yapacağınız grind’i siz düşünün artık.

Buna cevap olarak ben Shadow of Mordor’u zaten 300 saat oynadım o yüzden sorun yok diyebilirsiniz. Zaten 300 saat oynayacaksanız sorun yok fakat ben hikaye odaklı oyunları severim ve hikaye bittikten sonra yan görevlerde bittiyse Nemesis sistemi içinde orc avlamak hoşuma gitmiyor. Zaten oyunun sonuna gelene kadar Nemesis sistemi içindeyiz, orc avlıyoruz bir de oyunun sonunu görmek için beni buna mecbur bırakması baya sinirlerimi bozdu. Eminin Nemesis sistemi içinde işte milleti birbirini düşürmekten, farklı şeyler denemekten hoşlananlar vardır fakat dediğim gibi işte nereye kadar 1 level atlamak ile baya uzun bir uğraşa dönüyor, tüm ana görevler tamamlandıktan sonra.

Oyunun gerçek sonunu şu an göremedim fakat hikaye nasıl derseniz. Oyunun sonuna kadar olan tüm hikaye görevleri oldukça vasat. Sürekli birilerini takip ederek başlıyorsunuz ve gayet sıradan kurtarma, captain öldürme gibi zaten oyun içinde sürekli yaptığınız aktiviteleri sadece araya 2 sinematik sokarak ana görev olarak sunuyor. Aynı şeyleri yapmak beni sıkmayabilirdi örneğin Tomb Raider ile Rise of the Tomb Raider’ı düşünün. Oynayanlar bilecektir iki oyunun gidişatı birebir aynı. Fakat mekanlar çok güzel, iyi karakterler var oyundan zevk alıyorsunuz. Shadow of War için aynısı geçerli değil ne yazık ki. Çünkü tüm mekanlar birbirine benziyor ve hiçbirinde aman aman detay yok. Oyunun haritalarını farklı farklı alanlara bölmüşler. Tek büyük bir harita olsa daha etkileyici olurdu ama böyle bir yol izlemişler.

Bu farklı haritalar arasında fast travel yapıyorsunuz. Biri yeşillikli biri ateşli yerler var ama hiç detaylı değil ve birbirinin aynısı gibi duruyor. O yüzden ben oyunun haritasını açmadan hangi haritadayım anlamadım. Hiç etkileyici bir harita veya mekan yok ne yazık ki oyun içinde. Durum böyle olunca sürekli orc kesmek de daha çabuk sıkmaya başladı.
Oyunun öveceğim ve beğendiğim yerleri hep Shadow of Mordor oyunundan kalma. Nemesis sisteminde aman aman büyük değişikler görmedim. Yine birbirinden farklı bir sürü orc var. Savaşmaya hangi yaratık üstünde geldiğiniz göre diyaloglar değişiyor. Orc’un birini sürekli kesip durdum ve parçalarını birleştirmiş The Machine olarak gelmiş. Ya da biri sürekli beni yenip öldürmüyor, dalga geçip gidiyordu ve ona göre diyaloglar kuruyordu. Bunlar güzel detaylar ama bunların hepsini ilk oyunda gördük. En gelişmiş yanı olarak örnek verebileceğim peşinizde sizi avlamaya çalışan orclar oluyor. Bunlar en beklenmedik anda çıkabiliyor ve bu sayede güzel anlar yaşayabiliyorsunuz. Etrafına zehir saçan bir orc vardı. Bir kere dövüştük yendim ve bambaşka bir yerde, saatler sonra kamp içinde fıçıları zehirlemiş köşede orcların içip, ölmesini bekliyordum. Tam o sırada karşıma çıkıp sen kim zehirlemek kim o benim işim diye çıkıp tüm planları mahvetti.

Herkesin merak ettiği ve en büyük yenilik olan kale ele geçirmeye gelirsek. Videolarda olduğu gibi epik anlar yaşamıyorsunuz. Kalenin Warchief’leri ve OverLord’u var. Bunların ister korumalarını indirin, kendi tarafınıza katın yani zaten ilk oyunda yaptığını şeyleri yapın ve kaleyi ele geçirmek için oyun içi para ile geliştirmeler yapın. Savaş başladığı zaman online oyunlarda olan ‘Capture the Flag’ modu gibi alanları ele geçirip, en son olarak Overlord’u yenin. Bunları yapmak keyifli fakat ne yazık ki öyle aman aman değil. Benim ilk başta yaptığım gibi teknoloji gelişti, filmlerde olduğu gibi destansı savaş ortamı olur diye düşünmeyin.

Oyunun açık dünyası geliştirirken sanırım ne koysak ne koysak oyun süresini uzatsak diye düşünmüşler ve bunun için en kötü örnek olan Assassin’s Creed serisini örnek almışlar. Oyunda toplanacak bir sürü item ve bu itemleri bulmak için önce kuleyi ele geçirip, kuleden bir de yerlerini işaretlemeniz gerekiyor. Toplanacak itemleri aslında beğendim çünkü üşenmeyip uzun uzun seslendirme ile açıklama yapmışlar. Eğer evreni seviyorsanız, keyif alacaksınızdır. Bir de bazen tek bir oyun içi karakter seslendirdiği için bazı yerlerde işe bu ne tam olarak bilmiyorum diyor. Siz bu anlarda ‘ben biliyorum’ triplerine giriyorsunuz. Fakat yok Shelob’un anıları yok yıkılacak kuleler derken akıllarına gelen her şeyi doldurmuşlar. Zaten haritalar ayrı olduğu için önceki haritada yaptığınız her şeye hop yeni haritada ilk baştan başlıyorsunuz. Son olarak o kadar Shelob’un anılarını topladım sonunda bak harika video var izlenimi verdi, toplamasam da olurmuş. Bari o kadar toplattırdın değecek bir şey gösterseydin.

Oyunu geliştiren ekip bu oyun için Fan-fiction demişti o yüzden yok kitaplara burada uymuyor, şurada uymuyor demenin pek bir anlamı yok ama karakterin bu kadar güçlenmesine hiç gerek yoktu. Karakteriniz aşırı güçlü oluyor ve bir süre sonra yani bu adam demek ki kitapların geçtiği zamanda olsa hiç dert etmeye, uğraş gerek kalmazdı diyorsunuz.

Son olarak oyunu tavsiye eder miyim evet. Fakat iyi hikaye görevleri ve Shadow of Mordor üstüne konulmuş büyük yenilikler beklemeyin.


Alma imkanı olan varsa neden hala almadığını sorgulasın.
Paxton Fettel


-Öncelikle oyundaki paralı satılan sandıklar oyuna çok ciddi etki etmiyor . Sadece parası olanın kendi oyununu biraz daha kolaylaştırabileceği ufak bir eklenti. Çünkü o sandıklardan ne geliyorsa silver yani oyun parası ile alınan sandıklardan da aynıları geliyor. Ama farkı para verip kesin legendary almak var veya 20-30 tane sandık alıp 1-2 tane alma şansın var ya da daha çok denemen gerekebiliyor(yaklaşık 100 sandıktan 4-5 tane legendary uruk + 4-5 tane legendary upgrade kağıdı aldım-oyunda geri dönüşüm var gereksiz olanları tekrar silver yapabilirsiniz). Peki para kasması zor mu? Oyunu nemesis’te oynarsanız reel para harcamadan oyun çok zaman alır ve çok daha zor olur ama normal veya basit modda hiç paraya ihtiyaç duymadan da oynayabilirsiniz ki bu paranın bişeye etkisi de yok zaten singleplayer bir oyun multiplayer denilen kısım size sadece saldırı yapılan kalelerin farklı varyasonunu sunuyor vendetta dedikleride yine urukların farklı bir versiyonu ile dövüşten ibaret. Ne bir oyuncuya zarar verebilirsiniz ne de bir oyuncuya etkiniz var. Ranked’da puan kasıp sandık açabilirsiniz ama dediğim gibi kimseye zarar veremiyorsunuz.

-Ben nemesis modda oynuyorum dolayısyla oyun çok zor demem lazım. Çünkü size özel düşmanlar geliyor. – Size tuzak kuran oluyor veya bir komutana saldırdığınızda ona yardıma geliyorlar. Ve sizin saldırınıza göre hemen adapte olabiliyorlar. Örneğin üstünde atlayıp arkasına geçiyorsanız 1-2 saldırı sonra artık adapte oldum yapamazsın diyor. Nemesis zorluğundan ötürüde genelde zayıf yönü olanın yanına o zayıflığı kapatacak başka bir commender gönderiyor oyun. Oyun kolay diyene aldanmayın hilesiz hurdasız kesin defalarca öleceksiniz nemesis zorluğunda oynarsanız.

-Overlord’lar yani kale komutanı diyelim. Bunlar o kadar zor değil. Sebebi kale savaşı sona erdirmek için kral odası gibi bir yerde savaşıyoruz(commander gibi yardım gelmiyor) ve eğer hazırlıklarınızı yaptıysanız sizi nemesis modu’da olsa pek zorlamayacaktır. Mesela kale komutanın etkilendiği ve etkilenmediği yanları oluyor(diğer tüm uruk-orc’lar gibi). Oyunda sizinde malzeme toplayarak hatta detaylı güzel bir inceleme ile overlord’a özel set yapma imkanınız var. Örneğin overlord’da zehirli silah vardı. Bende zehirden koruyan pelerin vardı (6 parça item giyebiliyorsunuz her parçanında kendi içinde özellikleri var ayrıca seviyeleri vs var) dolayısı ile kendimi özelleştirip ona göre kale savaşına girdim ve pek zorlanmadan aldım. Bunu commendar’lar içinde yapabilirsiniz ama daha önce belirttiğim gibi oyun süprizlerle dolu.

-Özetle nemesis modu zor. Paranın nerdeyse hiç bir etkisi yok(ama nemesis zorluğundan ötürü sandık almadım değil :)).
Kale saldırında uruklarınız ölürse sizin oyununuzda da ölüyor ama savunmada ölmüyorlar dolayısı ile karşıdaki oyuncuya bir zararınız yok. PvP vs yok paranında dolayısı ile bir etkisi yok. Ses, optimizasyon güzel, dinamikler güzel, uruk diyalogları önceki oyun kadar kötü değil. Grafikleri biraz daha iyi beklerdim hd paket ile denenebilir eğer biraz daha iyi istiyorsanız. Özelleştirebildiğimiz karakterimiz ve çeşitli özelliklere sahip Uruk-Orc(örneğin aleve dayanıklı uruk veya arıları görünce savaştan kaçanlar farklı bir sürü iyi/kötü özelliğe sahipler)
Vendetta ve online siege savaşları ile de çeşitlilik bol sıkılmadan uzun süre oynanacak gibi gözüküyor. Hikayeside güzel tamamını bitirmemiş olsamda ilk kısımlar keyifli ve devamıda merak ediyorum.
Middle-Earth hayranı iseniz kaçırmayın. Yeni bir macera arıyorsanız zaten 15-20 saat eğlecenin dibine vurursunuz!

-Ek
Challenges görevleri ile legendary gear-orc-uruk alma imkanınız var. Hatta Gold’da alabilirsiniz, örneğin günlük overlord öldürme görevi 500 gold verdi. Burayıda takip ederek oyunu kolaylaştırabilirsiniz.(500 gold 15TL- Gold sandıklarda Uruk sandığı 200 gold – gear/elbise sandığı 150gold – yani hiç para harcamadan paralı satılan sandıklarıda alma imkanınız var)


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir